Voorbeelden direct marketing

Goede direct marketing? Dit is hoe u het doet!

Goede direct marketing? Dit is hoe u het doet!

In de blog van vandaag leest u enkele voorbeelden direct marketing waarvan u moet weten of ze de moeite waard zijn. Want hoe past u dat direct marketing goed toe in een periode waar de economische omstandigheden zich als een razende ontwikkelen? Dit is een vraagstuk dat wij veel in de praktijk zien voorkomen, vandaar dat wij dit onderwerp aan het licht brengen. Benieuwd welke voorbeelden direct marketing wij aanduiden? Lees dan snel verder:

digitaal visitekaartje IndustryID

Telemarketing

Vaak horen wij om ons heen dat bedrijven nog vaak telemarketing inzetten om hun (potentiële) klant te bereiken. Maar daar hebben wij ontzettende grote vraagtekens bij. Want telemarketing is zowel mankracht- als kapitaalintensief. En 9 van de 10 keer neemt de ontvanger niet op. En als de ontvanger opneemt, wordt er vaak weer snel opgehangen. In het verleden was telemarketing heel interessant, maar dan hebben wij het over het tijdperk dat internet in de stijgende lijn zat en de mens steeds vaker een telefoon had. Dan spreken we al over 20 jaar terug. Resultaten van het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Direct mail

Direct mail is dé oplossing voor direct marketing. Waarom? Dat gaan wij u nu vertellen. Dit voorbeeld van direct marketing is uiterst effectief, omdat de ontvanger altijd 1 keer in aanraking komt met uw boodschap en bedrijf. Daarnaast zijn er vandaag de dag ontzettend veel ontwerpen voor direct mail, zoals de pop-up kubus, change card of de muziekkaart om maar een 3-tal voorbeelden te noemen. De een is ontzettend sterk vanwege zijn verrassingseffect bij het openen. De ander is juist weer heel sterk, omdat de boodschap die u wilt overbrengen heel mooi te verwerken valt op het ontwerp. Hiermee creëert u een verrassingseffect met als gevolg de top-of-mind gedachte bij de ontvanger en dat is waar u als bedrijf naar toe wilt groeien. Ons 2e voorbeeld direct marketing is er 1 die niet mag ontbreken in een gedegen communicatiestrategie.

Locomail

Wij hebben enkele voorbeelden van direct marketing omschreven en hoogstwaarschijnlijk heeft u na het lezen van de bovenstaande 2 kopjes geconcludeerd dat direct mail de beste is. Gelukkig is Locomail de partner om direct mail toe te passen. Met een breed assortiment aan mogelijkheden kunt u effectief direct marketing toepassen. Ongeacht op welke schaal u direct marketing wilt toepassen bij Locomail kunt u direct mail op zowel kleine- als grote schaal toepassen. Waardoor u uw communicatiestrategie naar het volgende level kunt brengen en de top-of-mind gedachte kunt creëren waar u naar toe wilt groeien.