Lidl zet de Pop-up Kubus in voor direct response marketing

De supermarktketen Lidl heeft haar werknemers uitgenodigd voor een Leadership Forum. Dit hebben zij gedaan door de Pop-up Kubus in te zetten als direct response marketing middel. Het is namelijk van belang om de werknemers te prikkelen om zich aan te melden, en de Pop-up Kubus doet dit perfect.

direct-response-marketing-lidl

Direct response marketing tool: de Out of the Box Card

De naam Out of the Box zegt het al een beetje, deze kubus springt zo uit zijn envelop. Dit verrassende effect trekt meteen de aandacht van de ontvanger en zorgt ervoor dat zijn interesse geprikkeld is. Om die aandacht vast te houden, is het van belang dat de boodschap- en de bijpassende actie, duidelijk in beeld worden gebracht. Lidl doet dit door hun huisstijl duidelijk terug te laten komen in de kleuren en typografie, ook het logo wordt duidelijk in beeld gebracht. Dit zorgt ervoor dat de boodschap in een oogopslag duidelijk is. Deze helderheid in de call-to-action bevorderd het effect van deze maling op het gebied van direct response marketing.

Andere mogelijkheden om de response te vergroten via deze pop-up mailing, zijn bijvoorbeeld het plaatsen van een QR-code en het personaliseren van teksten. Het plaatsen van een QR-code biedt zeer veel mogelijkheden, zo kan er gelinkt worden naar een website, formulier of zelfs een visitekaartje. De andere optie die benoemd werd is personaliseren van teksten. Hierdoor zal de ontvanger van de direct mail zal zich eerder betrokken voelen en dus sneller over gaan tot actie, dit bevordert het effect van direct response marketing.

Lidl heeft er voor gekozen om de informatie te plaatsen op de zijvlakken. Op de overige 2 vlakken (boven- en onderkant) is het logo het centrale punt. Er kan natuurlijk ook voor worden gekozen om informatie te plaatsen op alle zes de vlakken van de kubus. Zo kan de ruimte van deze direct response tool optimaal benut worden.

De Out of the Box Card wordt verstuurd in een envelop. Lidl heeft er voor gekozen om ook de envelop te bedrukken in full colour, hierdoor onderscheidt hij zich al in envelop vorm. Eenmaal uitgevouwen is de kubus een driedimensionaal product dat zich duidelijk onderscheid van andere poststukken. Iedere keer dat het oog van de ontvanger op de pop-up mailing valt, zal hij herinnerd worden aan: a) het feit dat hij er nog op moet reageren of b) dat het evenement er bijna aan komt. Deze triggers zorgen voor een grotere response onder de ontvangers.

Uw eigen direct response marketing

Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor direct response marketing voor uw bedrijf? Neem contact met ons op! Onze medewerkers helpen u graag met het uitzoeken voor de meest effectieve direct mail voor uw bedrijf.