Klapkaart nieuwjaarsmailing voor Macaza

Van Macaza.nl kregen wij de opdracht een eindejaarsmailing in de vorm van een klapkaart te produceren. Zij koos ervoor om via originele direct mail de Turning Card van LocoMail in te zetten als nieuwjaarskaart.

Turning Card Klapkaart nieuwjaarsmailing Macaza.png

Macaza is een onderdeel van CBRE, het voormalige ING Real Estate. Macaza bezit 11.000 huurhuizen. Zij stelt zich onder andere als doel om een hoge mate aan wooncomfort en zorg voor het milieu te waarborgen. Dat doet Macaza bijvoorbeeld door zorg te dragen voor goede architectuur en materialen, maar ook door hun huurders duurzame woontips te geven. Veel huurders zijn zich er niet van bewust dat Macaza de eigenaar is van hun woning en dat ze bij haar kunnen aankloppen voor goede woontips. Daarom had Macaza een nieuwjaarskaart nodig met een hoge attentiewaarde die tegelijkertijd de toegankelijkheid van het bedrijf kon uitdrukken. De Turning Card is een klapkaart die opvalt door zijn ingenieuze vouwtechniek én door zijn uitklapbare onderdelen ook precies die sfeer van toegankelijkheid uitstraalt.

In drie stappen de klapkaart ontvouwd

Het ontwerp voor Macaza speelde nog eens extra in op dat gevoel van toegankelijkheid. Hieronder beschrijven we in vier stappen alle onderdelen delen van het uitgebreide ontwerp:

Stap 1: Op de voorkant staat, naast een nieuwjaarswens en introductie van het bedrijf, een huis afgebeeld.

Stap 2: Wanneer de vouwkaart opengeklapt wordt, zijn de bewoners en het gezellige interieur in de binnenkant van  het huis te zien. Hier attendeert het bedrijf zijn klanten op hun website, waar allerlei goede woontips te vinden zijn met betrekking tot energie, bespaartips en kortingen.

Stap 3: Als de klapkaart nogmaals opengevouwen wordt is er een kamer in het huis afgebeeld. Daar geeft één van de bewoners aan zijn laptop zijn mening over Macaza, door zich aan te melden voor Macaza’s Duurzaamheidspanel.

Stap 4: Na de laatste vouw is er op de klapkaart een verfrissende afbeelding te zien met feiten over waterverbruik in Nederlandse gezinnen.

De Turning Card klapkaart als direct mail voor uw bedrijf?

De bovenstaande case is slechts één goed voorbeeld van hoe de Turning Card als originele direct mail ingezet kan worden. Bedenkt u zich eens wat u met deze bijzondere draaikaart allemaal kunt overbrengen aan uw eigen doelgroep. Verrassende effecten, toegankelijkheid en originaliteit zijn een paar steekwoorden. LocoMail heeft bovendien zelf grafisch vormgevers in huis die u kunnen voorzien van advies over de vormgeving van uw gewenste boodschap. De Turning Card klapkaart is in verschillende afmetingen verkrijgbaar en kan geleverd worden met een inlegkaartje en een enveloppe. Deze enveloppe kan eveneens bedrukt worden. De Turning Card wordt ook wel Klapkaart genoemd.Ga naar pagina direct mail Turning Card