Tips voor een uitnodiging bedrijfsuitje maken

Uitnodiging voor een bedrijfsuitje of een relatiedag kan simpel via een kaartje bij een dure drukkerij. Maar wanneer bedrijven hun personeel echt wilt verrassen dan is er een originele en unieke uitnodiging voor nodig.

Een originele uitnodiging hoef niet eens duur te zijn.  Bij originele uitnodiging gaat het erom dat het verrassend en opvallend is. De boodschap word op een unieke manier overgebracht. 

Originaliteit_300x220

Passend_bij_bedrijf_300x220

Aparte uitnodigingen voor een bedrijfsuitje

Een uitnodiging heeft meerdere mogelijkheden naast een kaart dat open vouwt. Een aparte uitnodiging begint al met een klein effect bij de kaart. Denk hier bijvoorbeeld aan een draaikaart waarbij je de kaart eindeloos kan blijven vouwen. Naast effecten is het ook mogelijk om de vorm van de kaart anders weer te geven. Dat is bijvoorbeeld het geval met de pop-up kubus. De kaart en boodschap wordt weergegeven in box dat uit je enveloppe springt.

De uitnodiging voor een bedrijfsuitje of relatiedag zal met deze unieke uitnodiging gegarandeerd opvallen tussen de post. Deze uitnodiging trekt namelijk meteen de aandacht van de ontvanger.

Tips weergave uitnodiging

–          Houd de tekst simpel en krachtig. “Kom ook naar het uitje van het jaar!”.

–          Geef een kort intro over het uitje (zie voorbeeld). Leg uit wat er die dag gebeurt, liefst met een kort programma. “Welkom op ons bedrijfsuitje 2013”.

–          Van wie is de uitnodiging afkomstig. Plaats hierbij een logo van je bedrijf, contactgegevens en sociale media gegevens.
“LocoMail
Niels bohrweg 121
3542 CA Utrecht”

–          Waar is het feestje? Geef de locatie, tijden en contactgegevens op.[/column][column col=”1/2″]”…Het bedrijfsuitje vindt plaats op 12 juni om 18:00 in het centrum van Utrecht. Wanneer je niet aanwezig kan zijn geef dit tijdig door aan je manager…”

–          Voor wie is het feestje? Geef aan wie er komen. Is dit feest alleen voor werknemers, of ook voor klanten, relaties en genodigden? Komen er speciale gasten, bandjes of bekende mensen? Zet het allemaal op je uitnodiging.”…voor alle medewerkers van [bedrijf] hebben wij een bedrijfsuitje georganiseerd…

–          Hebben jullie een speciale actie lopen? Een prijsvraag, een spaaractie of een Facebookactie? Vermeld het ook op de kaart, voor extra bekendheid. “…Tijdens het bedrijfsuitje wordt er een prijs verloot….”

–          Zijn er speciale sprekers? Geef dan een introductie van deze gastsprekers, liefst met een foto en een verwijzing naar hun website. “…Tijdens het bedrijfsuitje zou [naam] aanwezig zijn. Ze staan bekend voor het maken van originele producten. Voor meer informatie kan je een kijkje nemen op www.locomail.nl”

Mail_IconOp tijd bestellen en versturen

Zorg ervoor dat u de uitnodiging op tijd besteld, zodat er tijd is voor een proefdruk. Zorg ook dat de adressen van de genodigden in een excellbestand staan. Het is mogelijk om de adressen dan voor te laten drukken op enveloppen. Op die manier hoeven niet alle adressen met de hand opgeschreven te worden.
Verstuur vervolgens de uitnodigingen ook op tijd, ongeveer 2 à 3 maanden van te voren, zodat mensen op tijd hun agenda kunnen vrij houden.
Bestel altijd meer uitnodigingen dan u in eerste instantie nodig denkt te hebben, er kunnen dan altijd onverwacht nog extra mensen worden uitgenodigd.