Case Direct Mailing BliQje

Door middel van een opvallende direct mailing, het BliQje, Kamerleden vragen om aandacht voor een belangrijk onderwerp. Dat deden patiënten die wachten op een donororgaan, in samenwerking met orgaanstichtingen. Elk jaar overlijden 150 mensen onnodig. Momenteel staan er ruim 950 mensen op de wachtlijst voor een donororgaan. Om de blik van patiënten op het actief donor registratiesysteem te delen met iedereen die het verschil kan maken, worden Kamerleden door middel van het BliQje opgeroepen tot komst naar een bijeenkomst. Want de boodschap die deze DM weergeeft is duidelijk: de hulp van Kamerleden omtrent het actief donor registratiesysteem is nodig!

Een effectieve direct mailing

Het wordt steeds lastiger om met een mailing de aandacht van een grote groep mensen te trekken. De kans dat een direct mail ongeopend tussen andere poststukken blijft liggen is dan ook vrij groot. Voor een belangrijke boodschap die geen enkele ontvanger mag ontgaan, is het dan ook belangrijk om voor een opvallende mailing, zoals het BliQje te kiezen. Het BliQje wordt als DM namelijk zonder envelop verstuurd. Zowel de adressering als het bedrukte label worden rechtstreeks op het BliQje geplakt. Dit zorgt ervoor dat het BliQje zal afwijken van en daarom op zal vallen tussen de andere poststukken.

Het BliQje uit deze case, verstuurt uit naam van Shirley, heeft een bedrukt label met pakkende en aangrijpende tekst. Het label trekt de aandacht zonder te veel van de inhoud van de mailing te verklappen, dit nodigt de ontvangers uit tot het openen van de mailing. Bij het openen van de mailing treft men het inlegkaartje met de daadwerkelijke boodschap: een uitnodiging voor Kamerleden om in gesprek te gaan met patiënten die wachten op een donororgaan. De tekst op het inlegkaartje is kort en duidelijk waardoor de focus ligt op het doel en het niet teveel tijd kost om achter het doel en de boodschap van de mailing te komen. De foto en ondertekening van Shirley, zorgen ervoor dat het geheel oogt als een persoonlijke uitnodiging. Als de titel op de voorkant van deze DM de Kamerleden nog niet motiveerde om te komen naar de bijeenkomst, dan zorgt de persoonlijke afsluiting daar wel voor.

direct mailing BliQje

Uw eigen BliQje als verrassende DM

Het BliQje, zoals in deze case, is het Slide Open BliQje dat hersluitbaar is. Maar het BliQje is er ook in een andere variant. Dat BliQje dient, net als een sardine blikje, opengetrokken te worden waardoor uw boodschap een echte ingeblikte mailing is. Beide mailingen worden voorzien van een bedrukt label en een inlegkaartje. De inlegkaartjes zijn er in verschillende vormen en maten, zo is er voor elke boodschap een geschikt kaartje.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden met het BliQje voor uw eigen mailing? De medewerkers van LocoMail denken graag met u mee over een passende direct mail voor uw bedrijf en boodschap!