schuifkaart

Een schuifkaart, ook wel ChangeCard genoemd, is een geschikte vorm van direct mailing om het verschil tussen een oude en een nieuwe situatie te laten zien. Denk bijvoorbeeld aan het veranderen van een logo of overgaan tot een fusie. Bij het openen van de kaart wordt eerst de eerste situatie getoond. Op het moment dat de ontvanger aan het lipje trekt, zal een ander beeld met de nieuwe situatie tevoorschijn komen. Het voordeel aan deze selfmailer is dat je door middel van beeld je boodschap eenvoudig kan overbrengen. In deze case is te lezen hoe Bevolkingsonderzoek Nederland dit heeft aangepakt. 

De schuifkaart van Bevolkingsonderzoek Nederland

In het geval van Bevolkingsonderzoek Nederland gaat het verschil tussen een oude en nieuwe situatie om een fusie. Door middel van de schuifkaart werd deze fusie aangekondigd. Zo zijn er in het eerst beeld zes organisaties te zien die in een volgend beeld transformeren naar één organisatie. Boven het beeld is de tekst ‘’Zes organisaties bundelen hun krachten’’ te lezen dat de boodschap versterkt. Omdat de schuifkaart naar alle aangesloten huisartsenpraktijken werd gestuurd was het belangrijk dat de boodschap goed en duidelijk overkwam. Dat is door deze selfmailer zeker gelukt!

schuifkaart

Mogelijkheden van de schuifkaart

De schuifkaart is verkrijgbaar in meerdere soorten en formaten. Zo heeft u de keuze uit een horizontale of verticale kaart en kiest u het gewenste formaat. Daarnaast bepaalt u zelf het design van de kaart, het wisselbeeld en de omslaghoes. Mocht u hier hulp bij nodig hebben staan onze grafisch vormgevers klaar om te helpen. Voor de extra persoonlijke touch is het ook mogelijk om de naam van de ontvanger op de kaart te laten drukken.

schuifkaart

Ook een schuifkaart inzetten om uw eigen boodschap te communiceren? Vraag dan een gratis sample box of offerte aan van deze unieke mailing. Bij vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen via contact@locomail.nl of 030 – 26 18 086. Wij gaan graag voor u aan de slag!