Case Direct Mailing ChangeCard Lamellenkaart Oticon

Oticon is een internationale organisatie op het gebied van gehooroplossingen. De missie van Oticon luidt als volgt: “Mensen met gehoorverlies helpen hun volledige potentieel te ontsluiten terwijl zij het leven leiden waarvoor zij kiezen, met het gehoor dat zij hebben.” Alles wat zij doen gebeurt vanuit hun denk- en werkwijze ‘People First’. Het is wel duidelijk dat Oticon vooruitstrevend is als het aankomt op behoeften en wensen van de klant. Nu hebben zij een nieuw innovatief product op de markt gebracht: de Oticon Opn™. Voor de introductie hiervan heeft LocoMail een passend direct mail design gemaakt, zowel in het Nederlands als in het Italiaans.

Direct Mail design als versterking van de boodschap

Met de Oticon Opn™ heeft de gehoorzorg een nieuwe dimensie gekregen. Voorheen focuste gehoorapparatuur zich slechts op één spreker, en zo ging veel informatie verloren. De Oticon Opn™ sluit geen sprekers buiten. De dragers van dit apparaatje hoeven zich dus geen zorgen te maken over informatie die zij niet tot zich krijgen. Vanaf nu worden slechthorenden bij het hele gesprek betrokken. Om ook de Italiaanse leveranciers van het merk Oticon met deze belangrijke ontwikkeling kennis te laten maken ontwikkelde LocoMail een passende ChangeCard.

direct-mail-design-oticon-changecard

LocoMails Changecard is een goed direct mailing voorbeeld van hoe een boodschap versterkt kan worden door gebruik van originele mailing. Aan de buitenkant lijkt de ChangeCard een gewone kaart, maar door aan het lipje te trekken veranderd de afbeelding die aan de binnenkant getoond wordt. De eerste afbeelding die de leveranciers zien, is het beeld van de ‘oude wereld’ van slechthorenden. Vervolgens trekt men aan het lipje, waardoor er met een lamelleneffect een nieuwe afbeelding wordt getoond: die van de ‘nieuwe wereld’ van slechthorenden. Deze handeling versterkt de boodschap van de verandering. Dit maakt de ChangeCard een ideaal direct mail design voor het introduceren van een nieuw product, het doorgeven van een verhuizing of het aankodigen van een naamswijziging.

Design in verschillende taalversies mogelijk

Oticon heeft meer dan 3000 werknemers in 100 landen. Om ook de Italiaanse leveranciers op de hoogte te stellen van de nieuwe technologie, is de ChangeCard tevens in het Italiaans opgemaakt. Wij zijn in staat om in samenwerking met de opdrachtgever meerdere taalvarianten te produceren. LocoMail draagt graag bij aan de internationalisering van uw bedrijf, of het bedienen van uw internationale klanten. Zowel de ChangeCard zelf als de omslaghoes kunnen volledig in uw huisstijl opgemaakt worden. Mocht u meerdere taalversies wensen, neemt u dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.