Direct mailing b2b, waarom is het onmisbaar?

Vooral voor bedrijven is direct mailing b2b onmisbaar om klantbehoud of onderhoud te realiseren. Want wist u dat retentie 5 tot 6 keer goedkoper is dan nieuwe klanten werven. En hier missen veel bedrijven de afslag. Waarom? Dat komt mede doordat u eenmalig moet investeren om onder de aandacht van uw klant(en) te komen en bij nieuwe klanten werven is de investering gestrekt over een langere termijn. En daar gaan velen de mist in. Lees hieronder waarom!

Wat is retentie?

In de introductie gebruikten wij het woord retentie en dat is vakjargon in de onlinemarketingwereld. Retentie staat voor bestaande klanten opnieuw laten converteren, kort uitgelegd: klanten behouden.  Maar in de praktijk zetten bedrijven te weinig in op retentie. Het liefst willen ze zoveel mogelijk conversies ongeacht de kosten. Maar duik eens in uw gegevens. Hoeveel kost het u om bestaande klanten opnieuw te laten converteren en hoeveel kost het u om nieuwe klanten te werven?

Welke vormen van direct mailing b2b zijn er?

Er zijn ontelbaar veel vormen van communicatie, maar voor de meest originele moet u bij ons, Locomail, zijn. Al veel grote en mooie bedrijven gingen u voor. Locomail heeft een uitgebreid assortiment met unieke communicatiemiddelen, zoals de pop-up kubus. De naam zegt het al, de kubus springt eruit met openen. U kunt daarnaast uw boodschap vermelden op de kubus of een blijk van waardering uitspreken. Hetzelfde geldt voor de turning card. Deze unieke vormen van direct mailing zorgen ervoor dat u meer tekst in de boodschap kunt zetten. Dat i.c.m. een actieve herinnering van en bij het openen zorgt ervoor dat direct mailing b2b ontzettend sterk is.  Maar waarom zou u direct mailing moeten toepassen? Dat leest u hieronder!

Wederkerigheid

U wilt wederkerigheid creëren bij uw klant(en). Wat bedoelen wij daarmee? Bent u bereid om iets te doen voor de klant, dan zal de klant vervolgens eerder iets voor u doen. Een ander bijeffect van wederkerigheid is dat de klant u continue in zijn gedachten heeft rondspoken, hierdoor creëert u de top-of-mind gedachte waar u als bedrijf naar streeft. Laat deze kans niet schieten en pas direct mailing b2b toe in uw communicatie uitingen om uw bedrijf te laten groeien naar het volgende niveau.

Locomail als uw partner voor direct mailing b2b

Heeft u een uniek idee en bent u benieuwd of uw idee realiseerbaar is? Schroom dan niet om contact op te nemen met ons. Of vraag onze gratis sample box aan om te bekijken wat wij voor u kunnen betekenen. Samen zetten wij de stap om uw bedrijf te laten groeien.

Vraag een vrijblijvende offerte aan | LocoMail Vraag nu gratis een demopakket aan van LocoMail Direct mailings!