Laat uw Direct-Mail tot leven komen met Augmented Reality!

Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden om uw verrassende mailing tot leven te laten komen? In deze nieuwsblog vertellen we u alles over de mogelijkheden om uw direct-mail te combineren met Augmented Reality!

Augmented Reality vs. Virtual Reality

Augmented Reality (AR), of in het Nederlands toegevoegde realiteit, wordt vaak in een adem genoemd met Virtual Reality (VR). Er zit echter wel degelijk verschil tussen beide, een verschil dat zeker van belang is voor de mogelijkheden in combinatie met uw direct-mail.

De rol van de ‘echte wereld’ bepaalt of iets VR of AR genoemd mag worden. Bij VR wordt de echte wereld namelijk volledig overgenomen door een virtuele wereld. Echter, bij AR wordt aan een live, direct of indirect beeld van de werkelijkheid, virtuele elementen toegevoegd. Maar de werkelijkheid blijft hierin een grote rol spelen. Combineert u uw direct-mail met AR, dan komt de mailing dus daadwerkelijk tot leven. Een dergelijke interactieve mailing met hoge attentiewaarde is een bijzondere manier om potentiële klanten, relaties of uw medewerkers te verrassen!

Augmented Reality in combinatie met uw Direct-Mail

Wanneer u nog niet eerder een voorbeeld heeft gezien van een direct mail die gecombineerd is met virtuele elementen, is het effect hiervan misschien nog wat lastig voor te stellen. Maar enkele bedrijven zijn uw inmiddels voorgegaan en aan de hand van volgend voorbeeld krijgt u een goed beeld van het resultaat dat een dergelijke combinatie op zou kunnen leveren. In opdracht van Comyoo, een specialist in interactieve media, hebben wij bijvoorbeeld een draaikubus gemaakt voor Open Doors. Een goed voorbeeld van een bedrijf dat haar mailing tot leven heeft laten komen met Augmented Reality.

interactieve twisty box mailing

De Twisty Box is een box die u uit elkaar vouwt, en net zo makkelijk weer terug vouwt. Om de boodschap op de zes vlakken van de Twisty Box te lezen, vouwt de ontvanger de box open met een draaibeweging. Een creatieve oplossing die perfect als direct-mail te versturen is en een een product dat een hoge attentiewaarde heeft. Op het eerste gezicht lijkt de Twisty Box direct mail op niets meer dan een verrassende mailing, maar, niet is minder waar! Op de box zijn namelijk twee vlakken te vinden met een persoon en de tekst ‘bekijk het filmpje’. Wanneer de ontvanger zijn of haar mobiel erbij pakt en de ‘Layer’ applicatie opent, kan het vlak waarop de personen staan afgebeeld, gescand worden.

In de teksten op de box zijn kleine ankerpunten verwerkt waardoor de applicatie het filmpje kan ophalen. Zodra de applicatie het daarvoor bedoelde vlak heeft gescand, begint het filmpje met spelen en komt de persoon op de box tot leven. Deze virtuele elementen zijn niet alleen bijzonder, maar ook een zeer verrassende toevoeging aan een toch al bijzondere mailing! Daarnaast geeft het u een extra mogelijkheid om uw boodschap met uw klant te communiceren.

Interactieve direct-mail dankzij augmented reality

Het is zelfs mogelijk om een call to action in een dergelijk filmpje te verwerken. Bij deze mailing is er namelijk in het filmpje een doorklik mogelijkheid verwerkt, waarbij de ontvanger van box wordt doorgestuurd naar de website van Open Doors. Maar via uw eigen interactieve mailing kunt uw klanten natuurlijk ook doorsturen naar een aanvraagformulier, offerte pagina of contactformulier. Een interactieve mailing is daarom voor zeer uiteenlopende doeleinden geschikt!  

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw eigen interactieve mailing?

Bent u enthousiast geworden en benieuwd hoe u uw eigen direct-mail kunt combineren met Augmented Reality? Neem dan gerust contact met ons op. Onze medewerkers denken graag met u mee over een mooi interactief concept! De mogelijkheden beperken zich uiteraard niet tot de Twisty Box en wij zoeken dan ook graag samen met u naar het beste direct mailing product voor uw interactieve boodschap.

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren