Een creatieve Out of the Box voor Aviko!

Creatieve direct mail Aviko

Creatieve Out of the Box voor Aviko. Aviko is één van de grootste aardappelverwerkende producenten ter wereld. In Nederland staan ze onder meer bekend om hun goede goudgele friet die ze maken van de Agria aardappel. Het probleem is alleen dat dit speciale soort aardappel niet het hele jaar door verkrijgbaar is. Hoewel de nieuwe oogst er alweer bijna aan zit te komen is een zomer zonder Aviko friet natuurlijk geen optie. Aviko kwam met een oplossing en verstuurde daarom deze creatieve box om hun oplossing onder de aandacht te brengen bij verkopers en consumenten!

Aviko’s creatieve Direct Mail

De creatieve Out of the Box van Aviko werd verstuurd in een full colour bedrukte envelop. Op de voorkant hiervan is een aardappel veld afgebeeld met daarop de tekst ‘Aviko nieuwe oogst 2016.’ Op de achterkant van de envelop wordt de ontvanger aangemoedigd om de envelop te openen met de tekst ‘het geheim van Aviko’ waarbij een pijl verwijst naar de sluitzegel. De tekst die ook op de achterkant van de envelop te vinden is, ‘voorzichtig openen’ doet al vermoeden dat het om een speciale direct-mail gaat!

In de envelop bevindt zich namelijk niet een gewone brief of kaart. De direct mail, in de vorm van een kubus, springt namelijk letterlijk uit de envelop! De kubus is helemaal in Aviko thema en huisstijl opgemaakt zoals op onderstaande afbeelding goed te zien is.

 

Creatieve direct mail Aviko pop-up mailing

De pop-up mailing bestaat ui 4 vlakken die naar wens bedrukt kunnen worden. Aviko verklapt op het bovenste vlak dat de Agria aardappel het geheim achter de goudgele friet is en laat vanaf zijde één zien en weten wat de oplossing is voor het tijdelijke ontbreken van deze aardappelsoort. Dankzij twee aardappel rassen die erg veel op de Agria aardappel lijken, kan Aviko alsnog haar verkopers en consumenten de friet aanbieden die men van Aviko gewend is!

Wanneer de ontvanger de envelop nogmaals in handen neemt, valt op dat ook het grote vlak aan de binnenkant bedrukt is. Hierop is een directe boodschap voor de verkopers van Aviko friet te vinden die afsluit met ‘Zet de kubus op uw balie om uw klanten te informeren.’ Zo is de box naast een creatieve mailing ook creatief promotie materiaal!

Uw eigen creatieve Out of the Box?

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw eigen creatieve direct mail? In het assortiment van LocoMail zijn er verschillende varianten te vinden. Zo is er de kubus mailing die Aviko heeft ingezet maar LocoMail biedt ook een pennenbak variant aan en een pop-up mailing in de vorm van een huisje. Voor het complete aanbod direct mailings verwijzen we uw graag naar het overzicht van onze producten. Mocht u meer informatie willen over één van onze producten dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met één van onze medewerkers!

Bewaren