Nog niet ieder bedrijf snapt het belang van een eigen YouTube-kanaal. Terwijl met 1 miljard bezoekers per maand, het na Google de meest bezochte website is op internet. Dagelijks worden meer dan 65.000 filmpjes op YouTube geplaatst. Tijd dus om een eigen youtube kanaal te maken!

Op YouTube staat meer dan alleen kattenfilmpjes en dronken Russen, ieder zelf respecterend bedrijf, heeft video’s van zijn producten op YouTube staan. Bijvoorbeeld filmpjes, waarbij een ingewikkeld product visueel wordt getoond, zoals de originele kaarten van Locomix.

Video is visueel aantrekkelijk

Een plaatje is plat en toont een product niet in zijn volledigheid. Met een video kun je juist alle kanten van je onderwerp belichten. Hierdoor wordt het voor de kijker een stuk duidelijker, wat de afmetingen, kleuren en kunnen van je product zijn. Een filmpje maakt een product visueel aantrekkelijk.

Gratis reclame door YouTube

Niet ieder bedrijf heeft geld voor een dure reclamecampagne. Maar als klein bedrijf, kun je wel een leuk filmpje maken en dit gratis op YouTube plaatsen. Hierdoor bereik je gratis potentiële klanten en verwerf je naamsbekendheid. Veel grote bedrijven, met een uitgebreid marketingbudget, hebben speciale reclamefilmpjes voor op YouTube, die nooit op tv komen. Kort en grappig zijn de steekwoorden hierbij.

Linkbuilding door YouTube

Volgens YouTube zelf halen bedrijven een gemiddelde stijging van 20% verkeer naar hun website, nadat ze een YouTubekanaal openen.

Door bij ieder filmpje, links naar je eigen website te plaatsen, wordt je beter gevonden op Google. Google is eigenaar van YouTube, en indexeert deze pagina beter dan welke andere pagina dan ook. Door YouTube te linken aan je eigen homepage, ziet Google je pagina dus als waardevoller, dan een bedrijf zonder YouTube-account.

Onder en in de filmpjes kan men keywords plaatsen, waar je als bedrijf graag op gevonden wilt worden. Ook is het mogelijk om meerdere links naar je eigen website te plaatsen.

Video op YouTube is gemakkelijk te delen

De filmpjes van YouTube zijn makkelijk op je eigen site te plaatsen, zonder dat je veel data moet inruimen. Daarnaast kunnen de filmpjes makkelijk via de sociale media gedeeld worden. Bezoekers kunnen je filmpje via tien andere platforms delen, waaronder Facebook, Twitter, Google+ en Nujij.